E-commerce Forum 2012
18. May 2012
Včera 17. května se konala konference E-commerce Forum 2012, kam jsem už poněkolikáte zavítal. Poprvé jako účastník panelové diskuse, kterou vedl Jiří Hlavenka. Dalšími účastníky byli – Petra Kalábová (CEMOD) a Derňar Martin (Net Sales).
Stručně co mě zaujalo z jednotlivých přednášek:
Matěj Novák – Radost nakupovat
- Na eshopu je důležité dobré vyhledávání. Může se stát, že pokud zákazník nic nenajde, nebo naopak je výsledků příliš mnoho, nadobro odejde.
- Nákup na 1 klik zvyšuje konverzi (má např. Amazon)
- Nákupní košík dělejte tak, aby přežil zavření prohlížeče. Lidé často používají košík jako odkládač produktů, který je zajímaj. Nebo třeba nemají peníze na nákup hned a nakoupí až se na stránku příště vrátí. Amazon ukládá obsah košíku 1 ork.
- Dovolit zákazníkovi označit produkty, který ho zajímají.
- Udělat mobilní verzi webu – každý den se aktivuje 850tis nových Android a 700tis nových Apple produktů (smartphony a tablety)
- Více komunikovat jistoty nakupu (100 garance vrácení peněz, 100 garance skladovosti apod).
- Jako popisky produktů dát recenze od zaměstnanců.
- Komunikovat včas cenu dopravy – v nákupním cyklu je pozdě.
- Zkusit online chat. Musí být ovšem funkční. V ČR polovina eshopů nereagovala na zprávu na chatu.
- Obchodní podmínky – nejdříve nahoře několik bodů velmi stručně v řeči, kterou budou zákazníci rozumět. Pod tím „právnický text“.
- Mít na eshopu rádce jak si vybrat věci (počítat, lcd, ledničku). Tyto články čte člověk, který jestě nenakoupil – dobrá fáze nákupního cyklu, budujeme to důvěru u zákazníka.
Jiří Lenk. Google – 5 tipů pro ecommerce
- 90% prodejů z top pozic v adwords (inzeráty nad výsledky fulltextového vyhledávání)
- sociálni rozšížení Adwords +10% CTR
- Opět zmíněna důležitost mobilního webu – hezká mobilni verze mall.cz.
Karel demuth (COO heureka) – Jak se chová zákazník při nákupu
- 2/3 prokliků z Heureky jsou z top 3 pozic
- Je dobré mít na webu hodně způsobů platby – PayU, GoPay
Helena Šimková – Rozmazlujte své zákazníky
- Odkazy na pár hezkých webů – http://www.mrporter.com/, http://sassyduck.com.au/, http://www.bonlook.com/
- Prezentace – http://www.slideshare.net/…e-sv-zkaznky
Jiří Brázda (Optimics) – Zákaznická analytika – kompas pro strategická rozhodnutí
- Pokud osobní odběr na webu nenabídneme nemáme šanci určitý segment zákazníků získat.
- Zákazníci, kteří využivají osobní odběry dělají menší objednávky, ale jsou věrnější.
Michal Horák (PeckaDesign) – Připravte svůj e-shop pro mobilní zařízení
- Přednáška o responsive designu. Ukázka jejich práce (v tuto chvíli ještě beta) – http://www.euronics.cz
- Vytvořit responsive web dá o 100% více práce na straně UI než klasickou pouze webovou stránku
- Ukázky responsive webů – http://mediaqueri.es
Vladan Hejnic (VIV NETworks) – Nový emailing o 50% lepší
- Uložit email člověka, který nedokončil objednávku a následně mu poslat email. Dělá Diapers.com – zvýšení celkové konverze webu o 129%.
- Pokud člověk v newsletteru klepne na LCD televizi (a nenakoupí) pošlu mu druhý den další newsletter celý pouze s LCD televizemi.
- Zákazníkovi poslat email v době kdy si ho obvykle otevírá – pak bude ten od nás nahoře a je větší pravděpodobnost, že ho přečt.
- Při odhlašování z newsletteru dát i možnost pozastavit na nějaký čas odběr newsletteru.
Přednášek bylo asi 2× tolik než kolik jsem jich vyjmenoval, ale v seznamu nejsou, protože mě na nich nic nezaujalo.
Článek patří do kategorie: Ostatní
1 Komentář Přidat komentář
1. Tom | 15. December 2012 v 19.38
Děkuji za přínosný článek, některé body jsou opravdu k zamyšlení :)
Přidat komentář
Povolené HTML značky:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
Odkazovat na tento článek | Přihlásit se k odběru těchto komentářů přes RSS Feed