E-commerce Forum 2012

18. May 2012

Včera 17. května se konala konference E-commerce Forum 2012, kam jsem už poněkolikáte zavítal. Poprvé jako účastník panelové diskuse, kterou vedl Jiří Hlavenka. Dalšími účastníky byli – Petra Kalábová (CEMOD) a Derňar Martin (Net Sales).

Stručně co mě zaujalo z jednotlivých přednášek:

Matěj Novák – Radost nakupovat

  • Na eshopu je důležité dobré vyhledávání. Může se stát, že pokud zákazník nic nenajde, nebo naopak je výsledků příliš mnoho, nadobro odejde.
  • Nákup na 1 klik zvyšuje konverzi (má např. Amazon)
  • Nákupní košík dělejte tak, aby přežil zavření prohlížeče. Lidé často používají košík jako odkládač produktů, který je zajímaj. Nebo třeba nemají peníze na nákup hned a nakoupí až se na stránku příště vrátí. Amazon ukládá obsah košíku 1 ork.
  • Dovolit zákazníkovi označit produkty, který ho zajímají.
  • Udělat mobilní verzi webu – každý den se aktivuje 850tis nových Android a 700tis nových Apple produktů (smartphony a tablety)
  • Více komunikovat jistoty nakupu (100 garance vrácení peněz, 100 garance skladovosti apod).
  • Jako popisky produktů dát recenze od zaměstnanců.
  • Komunikovat včas cenu dopravy – v nákupním cyklu je pozdě.
  • Zkusit online chat. Musí být ovšem funkční. V ČR polovina eshopů nereagovala na zprávu na chatu.
  • Obchodní podmínky – nejdříve nahoře několik bodů velmi stručně v řeči, kterou budou zákazníci rozumět. Pod tím „právnický text“.
  • Mít na eshopu rádce jak si vybrat věci (počítat, lcd, ledničku). Tyto články čte člověk, který jestě nenakoupil – dobrá fáze nákupního cyklu, budujeme to důvěru u zákazníka.

Jiří Lenk. Google – 5 tipů pro ecommerce

  • 90% prodejů z top pozic v adwords (inzeráty nad výsledky fulltextového vyhledávání)
  • sociálni rozšížení Adwords +10% CTR
  • Opět zmíněna důležitost mobilního webu – hezká mobilni verze mall.cz.

Karel demuth (COO heureka) – Jak se chová zákazník při nákupu

  • 2/3 prokliků z Heureky jsou z top 3 pozic
  • Je dobré mít na webu hodně způsobů platby – PayU, GoPay

Helena Šimková – Rozmazlujte své zákazníky

Jiří Brázda (Optimics) – Zákaznická analytika – kompas pro strategická rozhodnutí

  • Pokud osobní odběr na webu nenabídneme nemáme šanci určitý segment zákazníků získat.
  • Zákazníci, kteří využivají osobní odběry dělají menší objednávky, ale jsou věrnější.

Michal Horák (PeckaDesign) – Připravte svůj e-shop pro mobilní zařízení

  • Přednáška o responsive designu. Ukázka jejich práce (v tuto chvíli ještě beta) – http://www.eu­ronics.cz
  • Vytvořit responsive web dá o 100% více práce na straně UI než klasickou pouze webovou stránku
  • Ukázky responsive webů – http://mediaqu­eri.es

Vladan Hejnic (VIV NETworks) – Nový emailing o 50% lepší

  • Uložit email člověka, který nedokončil objednávku a následně mu poslat email. Dělá Diapers.com – zvýšení celkové konverze webu o 129%.
  • Pokud člověk v newsletteru klepne na LCD televizi (a nenakoupí) pošlu mu druhý den další newsletter celý pouze s LCD televizemi.
  • Zákazníkovi poslat email v době kdy si ho obvykle otevírá – pak bude ten od nás nahoře a je větší pravděpodobnost, že ho přečt.
  • Při odhlašování z newsletteru dát i možnost pozastavit na nějaký čas odběr newsletteru.

Přednášek bylo asi 2× tolik než kolik jsem jich vyjmenoval, ale v seznamu nejsou, protože mě na nich nic nezaujalo.

Článek patří do kategorie: Ostatní

1 Komentář Přidat komentář

  • 1. Tom  |  15. December 2012 v 19.38

    Děkuji za přínosný článek, některé body jsou opravdu k zamyšlení :)

Přidat komentář

Povinné

Povinné, skryté

Security Image Povinné
Opište text z obrázku

Povolené HTML značky:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Odkazovat na tento článek  |  Přihlásit se k odběru těchto komentářů přes RSS Feed


Kalendář

August 2017
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Poslední články

Locations of visitors to this page